100 un 1 jautājums par vakcināciju

18 Aprīlis 2018
Autors :  

100 un viens jautājums par vakcināciju, kas tika izsūtīts - Latvijas par vakcināšanu atbildīgajām iestādēm. Dažādu apstākļu dēļ, dotajā brīdī nevienas iestādes nosaukums un personālijas netiks nosauktas. "Ideālās Valsts" mērķis ir nevis kaunināt un iznīcināt, bet apzināt problēmu un konstruktīvi risināt. No paša sākuma tika izsūtīti tikai daži jautājumi, kas atbilda iestādes profilam. Tad nāca sapratne, ka tas nedos pilnīgu sapratni, tāpēc tika izveidota jauna vēstule ar 100 un 1 jautājumu. Pateikšu atklāti - uzdevums bija saņemt NEVIENU atbildi. Tā tika izsūtīta 50+ adresātiem un ne no viena atbildes netika saņemtas, jo nav NEVIENA cilvēka, kas uz tiem var atbildēt.

Uz dažiem jā, bet ne uz visiem. Tā arī ir problēma - cilvēku zināšanu epizodiskums un konkrētu jautājumu uzdošana cilvēkam ar nepilnīgu informāciju, ļauj tam apgalvot vispārpieņemtu lietu, bet nezināt, ka tas kļūdās. Visiem ārstiem māca, ka vakcinācija ir labi un droši, ka cieš minimāls skaits bērnu un apmāca veikt injekciju, apmāca, ko un kā teikt vecākiem, lai tos pierunātu, bet tai pat laikā Latvijā (un citur pasaulē) neapmāca nevienu ārstu - kā diagnosticēt saistību starp vakcīnu, blakusparādību, slimībām, simptomiem un kā to ārstēt. Vienā rokā mums ir apgalvojums jā OK un visi vakcinē, otrā rokā ir tas, ka neviens nezin, kā to diagnosticēt un līdz ar to statistiski, uzrādās, ka vakcīna neko sliktu nedara. Kamēr nebūs speciālistu, kas prot diagnosticēt, kamēr nebūs sistēma, kā diagnosticēt pat to mazumu, kas ielikts Latvijas likumdošanā - tikmēr pastāvēs situācija, ka dakteri svētā pārliecībā apgalvo, ka Vakcinācija ir droša.

 

Labdien!
Mani sauc Mareks Kalniņš.
Veidoju jaunu informatīvi izglītojošu projektu – “Mehāniskā Cilvēcība”. Lūdzu ņemt vērā – “Mehāniskā Cilvēcība” NAV un nebūs, antivakcinācijas kustības pārstāvis. “Mehāniskā Cilvēcība” ir informatīvi, izglītojoš projekts, lai izietu laika posmam, no mūsdienu problēmām uz laiktelpas punktu pirms 300+ gadiem, kad notika notikums, kas ietekmēja vēstures veidošanos tādā veidā, kādā dzīvojam tagad. Tava un Tavu tuvinieku veselība ir tikai ceļš, lai līdz tam nonāktu visi kopā.
Lūdzu, Jūs, atbildēt uz pirmās kārtas 100 un 1 jautājumu par un ap vakcināciju.
Pirmajā acu uzmetienā var šķist, ka liela daļa jautājumu nav adresēta Jums. Diemžēl, tas tā nav. Ļaujiet, lūdzu paskaidrot – viss no kaut kā sastāv. Sabiedrības veselība sastāv no zināšanām, likumiem, profesijām, cilvēkiem un uzticības vienam otrā. Dominējošais vairākums cilvēku strādā pēc labākās sirdsapziņas paļaujoties uz zināšanām, kas tam ir vai paļaujas uz cita profesionāļa vērtējumu, ja pats nav apguvis specifiskas zināšanas un iemaņas.
Un tieši šis ir jebkuras sabiedrības ķēdes vājākais punkts.
Katrs uzskata, ka tā rīcībā ir nonākusi patiesa un pilnīga informācija. Neviens nepieļauj, ka zināšanas ir iepriekš izgājušas manipulāciju, kā rezultātā cilvēks zina nevis visa apjoma informāciju, bet tikai konkrētu daļiņu, lai nodrošinātu savas sabiedriskās funkcijas izpildīšanu.
Viss no kaut kā sastāv.
Mēs Cilvēki esam apveltīti ar spējām, kas nav dotas citām dzīvām būtnēm, bet tai pat laikā, cilvēka domāšana, domas un uzvedību var raksturot īsi un kodolīgi – “Mehāniskā Cilvēcība”. Ja jautājumi, būs šauri specializēti, šauri specializētam profesionāļu lokam, tas visu rakstu sēriju novedīs strupceļā. Tieši tāpēc, rakstu sērijā, tiks iesaistītas plašas sabiedrības, dažādas profesionālas organizācijas un speciālisti, kā arī starptautiskā sabiedrība. Tas viss skar katru no mums, un lai katrs no mums, ar jauniegūtām zināšanām, izdara netiešu/tiešu spiedienu uz šī procesa dalībniekiem, ja tie gribēs izvairīties.
Ja Tev šķiet, ka jautājums nav adresēts Tev, padomā par tā būtību. Padomā, vai tiem, kas ir iesaistīti vakcinēšanas procesā, šīm atbildēm ir jābūt, lai varētu pilnvērtīgi veikt savu misiju?

Jautājumu grupa par pašu vakcināciju un tās nepieciešamību. Jautājumu grupa, lai izprastu ko un cik zin par – Kolektīvās imunitātes koncepciju.
Mūsdienās Vakcinācijas pamatojuma stūrakmens ir – Kolektīvā imunitāte. Pirms vakcinēšanas ēras sākumā, cilvēki esot miruši daudz un no dažādām slimībām, tāpēc, lai samazinātu mirstību nepieciešams vakcinēt. Pateicoties Vakcinēšanai un Kolektīvajai imunitātei samazinājusies mirstība un izskaustas noteiktas slimības.
Laika gaitā ir pierādījies, ka tikai tie risinājumi, kas balstās uz zinātniski pamatotas teorijas un prakses bāzes ir visefektīvākais un precīzākais.
1. Kurā gadā un kādos apstākļos tika konstatēts, tas ko patreiz sauc par Kolektīvo imunitāti?
2. Kā Jūs personīgi aprakstītu un izskaidrotu nezinošam cilvēkam, kas ir Kolektīvā imunitāte un kāpēc tā ir nepieciešama?
3. Cik daudz, kurās valstīs un kādas vakcīnas tika lietotas laika posmā no 1790 (Jennera vakīnas) gada līdz Kolektīvās imunitātes termina ieviešanas?
4. Kāda bija vakcīnu lietošanas tendence – gāja uz augšu/leju?
5. Vakcīnu lietošanas tendence pēc Kolektīvo imunitāti termina ieviešanas?
6. Kādas prognozes ir par nākotnes vakcīnu izstrādi un to ieviešanu?
7. Kādi pētījumi ir veikti, kas apstiprina zinātnisko Faktu par Kolektīvo imunitāti?

Blakusparādību likumdošana.
Dotajā brīdī vienīgais normatīvais akts, kas skar vakcinācijas blakusparādības ir ministru kabineta noteikumi Nr 1040 (pieejams TE) – Kārtība, kādā ārstniecības persona ziņo par vakcinācijas izraisītajām komplikācijām. Lai ārstniecības persona varētu ziņot tai ir jāpārzin, kādas ir blakusparādības, to patoģenēze un kā tās var diagnosticēt. Ir jābūt tiesiskiem/normatīviem aktiem, kas nosaka šīs procedūras un speciālistu apmācību.

Atbilstoši MK noteikumiem Nr 1040, Latvijā par blakusparādībām uzskata (pieejams TE):
A) Vietējās reakcijas – Abscess injekcijas vietā, bakteriāls, aukstais abscess, limfadenīts, limfmezgla palielināšanās, strutains limfadenīts, izteikta vietējā reakcija, nedzīstoša čūla injekcijas vietā;
B) Centrālās nervu sistēmas (CNS) komplikācijas - vakcīnizraisīts paralītisks poliomielīts (akūta šļauganā paralīze (AŠP), encefalopātija, encefalīts, meningīts, krampji, febrili krampji, afebrili krampji;
C) Citas komplikācijas - anafilaktoīda reakcija, anafilaktiskais šoks, hipotenzijas—adinamijas epizode (kolapss), artralģijas - sāpes locītavās, biežāk skar nelielās perifērās locītavas, persistējošas, tranzitoras, ģeneralizēta BCG infekcija (“diseminēts BCG-īts”), osteīts/osteomielīts, sepse, toksiskā šoka sindroms, ķermeņa temperatūras paaugstināšanās (drudzis), tromboci­topēniskā purpura, vakcīnizraisīta masalu infekcija personai ar imūndeficītu, ilgstoša spalga kliegšana, augšdelma nerva neirīts, nāves gadījums.
Pēdējais MK noteikumu 1040 punkta noformulējums - Citas nopietnas komplikācijas - Jebkura ārstniecības personas vai pacienta skatījumā nopietna* komplikācija pēcvakcinācijas periodā, kas iepriekš nav minēta.
Piezīme. * Izraisa pacienta nāvi vai apdraud pacienta dzīvību, vai nepieciešama pacienta hospitalizācija vai esošās hospitalizācijas pagarināšana, vai izraisa paliekošu vai būtisku pacienta darbnespēju vai invaliditāti, vai izraisa teratogēnu efektu. Līdz 60 dienām, pēc vakcīnas saņemšanas. Par iespējamu teratogēnu efektu ziņo, konstatējot to pirms vai pēc bērna piedzimšanas. Jebkura vakcīna var būt izraisītājs.
8. Kādi normatīvie akti nosaka pēcvakcinēšanās blakusparādību diagnosticēšanu?
9. Kas vakcīnās ir tāds, kas pacientos izsauc MK 1040 noteikumos minētās blaknes. Piemēram – gripas slimību izsauc gripas vīruss. Lūdzu paskaidrojiet, kādi vakcīnas komponenti izraisa sekojošās blaknes:
Blaknes nosaukums? Kura vakcīnas komponente izraisa? Kā diagnosticēt?

  • Abscess injekcijas vietā
  • Bakteriāls 
  • Aukstais abscess 
  • Limfadenīts 
  • Limfmezgla palielināšanās 
  • Strutains limfadenīts 
  • Izteikta vietējā reakcija 
  • Nedzīstoša čūla injekcijas vietā 
  • Vakcīnizraisīts paralītisks poliomielīts (akūta šļauganā paralīze (AŠP) 
  • Encefalopātija 
  • Encefalīts 
  • Meningīts 
  • Krampji 
  • Febrili krampji 
  • Afebrili krampji 
  • Anafilaktoīda reakcija 
  • Anafilaktiskais šoks 
  • Hipotenzijas—adinamijas epizode (kolapss) 
  • Artralģijas - sāpes locītavās, biežāk skar nelielās perifērās locītavas 
  • Persistējošas 
  • Tranzitoras 
  • Ģeneralizēta BCG infekcija (“diseminēts BCG-īts”) 
  • Osteīts/osteomielīts 
  • Sepse 
  • Toksiskā šoka sindroms 
  • Ķermeņa temperatūras paaugstināšanās (drudzis) 
  • Tromboci­topēniskā purpura 
  • Vakcīnizraisīta masalu infekcija personai ar imūndeficītu 
  • Augšdelma nerva neirīts 
  • Nāves gadījumus 
  • Ilgstoša spalga kliegšana

10. Katram vecākam ir bijusi pieredze, kad pēc vakcinācijas, mazulis ilgstoši un spalgi kliedz. Iepriekšējā tabulā, lūdzu minēt vakcīnas komponentes, kas to izsauc un diagnosticēšanas metodes, lai saistītu kliegšanu ar pēcvakcinācijas stāvokli. Šeit lūdzu paskaidrojiet, kāpēc zīdainis kliedz un kā atvieglot tam ciešanas (pieņemu, ka kliedz dēļ sāpēm, jo runāt neprot un paskaidrot nevar).
11. Kādas vakcinācijas blakusparādības un to diagnosticēšanas metodes tiek mācītas skolā, kurā kursā, ja atbilstoši Ministru kabineta noteikumim Nr.268 (pieejams TE)- Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās medicīniskās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu – nevienā no 634 punktiem un neskaitāmiem apakšpunktiem nav norādīta neviena blakusparādība un tās diagnosticēšana. Ir uzskaitīts – kas tiek apmācīts vakcinēt un cik labi ir vakcinēt, bet nav neviena punkta/apakšpunkta, kas nosaka kurus speciālistus ir jāapmāca vakcinācijas blakusparādību diagnosticēšanā un kā to darīt.
12. Kādas procedūras, analīzes veic ārstniecības persona, lai konstatētu blakusparādības pēc vecāku sūdzībām?
13. Kādus diagnosticēšanas pasākumus vai analīzes veic Latvijas slimnīcās pēc pacienta ievietošanas tajā ar diagnozi, kas ir minēts MK noteikumos Nr1040;
14. Kurā kursā, kādiem potenciālajiem ārstniecības personu speciālistiem tiek mācīts par pēcvakcinēšanas blakusparādībām, to diagnosticēšanu un diagnosticēšanas metodes?
15. Kurā kursā, kādiem potenciālajiem ārstniecības personu speciālistiem tiek mācīts par pēcvakcinēšanas blakusparādībām kas ietilpst MK noteikumu Nr 1040 pielikuma - Vakcinācijas izraisītās komplikācijas – 3.15 sadaļā ar formulējumu - Citas nopietnas komplikācijas Jebkura ārstniecības personas vai pacienta skatījumā nopietna* komplikācija pēcvakcinācijas periodā, kas iepriekš nav minēta. Piezīme. * Izraisa pacienta nāvi vai apdraud pacienta dzīvību, vai nepieciešama pacienta hospitalizācija vai esošās hospitalizācijas pagarināšana, vai izraisa paliekošu vai būtisku pacienta darbnespēju vai invaliditāti, vai izraisa teratogēnu efektu. Par iespējamu teratogēnu efektu ziņo, konstatējot to pirms vai pēc bērna piedzimšanas. Jebkura vakcīna. Līdz 60 dienām, pēc vakcīnas saņemšanas. Tas ir – kurš no medicīnas personāla var uzskaitīt, kas ir šie gadījumi.
16. Piemēram – atbilstoši SPKC izdotajai – Statistikas dati par iedzīvotāju mirstību, minēts, ka 2014 gadā no Zīdaiņa pēkšņās nāves sindroma ir miruši 9 bērni. Šie nāves gadījumi pilnībā atbilst MK noteikumu Nr 1040, punktā 3.15. paredzētajam – citas nopietnas komplikācijas. Jebkura ārstniecības personas vai pacienta skatījumā nopietna* komplikācija pēcvakcinācijas periodā, kas iepriekš nav minēta. Piezīme. * Izraisa pacienta nāvi vai apdraud pacienta dzīvību, vai nepieciešama pacienta hospitalizācija vai esošās hospitalizācijas pagarināšana, vai izraisa paliekošu vai būtisku pacienta darbnespēju vai invaliditāti, vai izraisa teratogēnu efektu. Līdz 60 dienām. Jebkura vakcīna. Cik bieži, kādas analīzes un pataloganatomiskas izmeklēšanas, tiek veiktas, lai izslēgtu šādu iespēju.
17. Arvien populārāk paliek tendence, ka mazuļus vakcinē pusgadu pēc dzemdībām. Lūdzu miniet cik daudz zīdaiņu ir miruši no Zīdaiņu pēkšņās nāves sindroma, kas savu pirmo vakcīnu ir saņēmuši mēnesi, divus vai trīs mēnešus pēc piedzimšanas.
18. Kāpēc Latvijā uzskata, ka Zīdaiņu pēkšņās nāves sindroms nav saistīts ar vakcināciju?
19. Kādi normatīvie akti nosaka pataloganatomiskas izmeklēšanas, analīzes pēc Zīdaiņa pēkšņās nāves sindroma?
20. Kādi normatīvie akti regulē slimnīcu rīcību, lai izslēgtu iespēju, ka pacients necieš no vakcinācijas izraisītas komplikācijas?
21. Kur var iegūt izvērtētāku informāciju par vakcinācijas blakusparādībām Latvijā?
22. Kad tiek saņemts ziņojums par blakusparādībām, kādas turpmākās darbības tiek veiktas?

Tai pat laikā ASV – Report from the, Department of Justice, March 6, 2014, uzrāda ASV izmaksātas kompensācijas, laika periodā no 11/16/13 – 2/15/14 (trīs mēnešos) par sekojošām vakcīnu izraisītām blakusparādībām –
 Decrease in brain function,
 Transverse myelitis,
 Massive gastrointestinal bleed and necrotizing enterocolitis,
 Developmental delay,
 Arthralgia,
 Guillain-Barré Syndrome,
 Acute demyelinating encephalomyelitis,
 Chronic idiopathic thrombocytopenia purpura,
 Guillain-Barré Syndrome and/or chronic inflammatory demyelinating,
 Polyneuropathy,
 Neuro-ophthalmologic injury including optic neuritis,
 Gastroparesis,
 Brachial neuritis,
 Shoulder and upper arm pain, frozen shoulder, nerve pain, and/or bursitis ,
 Hypersensitivity reaction, peripheral neuropathy, significant, aggravation of pre-existing restless leg syndrome, and fibromyalgia,
 Muscular myositis neuropathy,
 Brachial neuritis, significant aggravation of fibromyalgia,
 Transverse myelitis,
 Idiopathic Thrombocytopenic Purpura,
 Rheumatoid arthritis, acute disseminated encephalomyelitis,
 Brachial neuritis,
 Intussusception,
 Arm injury,
 Neurological demyelinating injury,
 Varicella,
 Eczema and/or atopic dermatitis, developmental and social delay
 Flu Bell's palsy
 Kādam pacientam tika piešķirta kompensācijas prēmija par sekojošiem savainojumiem – Severe head trauma, right subdural hematoma, non-depressed skull fracture, seizure disorder, post-traumatic cognitive and physical impairments, headaches, fatigue, and dizziness.
Šis ir tikai viens no vairākiem ziņojumiem un vakcīnu izraisīto slimību saraksts par ko ASV ir izmaksājusi kompensācijas. Lūdzu ņemt vērā – slimību saraksts ir daudz plašāks. Saite uz oriģinālo dokumentu – HRSA - U.S. Department of Health and Human Services Health Resources and Services Administration - http://www.hrsa.gov/vaccinecompensation/reportfromdepartmentjustice.pdf 

hrsa usaGribu piebilst - no datora Lielbritānijā nav iespējams nokļūt šai saitei pa tiešo, ja neizmanto ASV Proxy. Iespējams, ka Latvijā, tā nav problēma, nezinu. Ja gadījumā nesanāk, tad pamēģini Chrome pārlūkā ieinstalēt Browsec paplašinājumu, ko vari iegūt TE, uzstādi uz United States, kā parādīts bildē un atjauno lapu. Nospiežot uz bildi atvērsies jauns logs ar palielinātu bildi, lai vari visu kārtīgi redzēt.

23. No visa lielā saraksta, lūdzu miniet, kura vakcīnas komponente vakcīnās izraisa šīs drausmīgās saslimstības pacientos un kā tās diagnosticēt, sekojošām kaitēm:

Vakcīnas izraisītā slimība Kas izraisīja Kā diagnosticēt

  • Decrease in brain function
  • Transverse myelitis 
  • Massive gastrointestinal bleed and necrotizing enterocolitis 
  • Developmental delay 
  • Arthralgia 
  • Guillain-Barré Syndrome 
  • Acute demyelinating encephalomyelitis

24. Kurā mācību iestādē vai kvalifikācijas paaugstināšanas kursos māca topošos un jau diplomētos speciālistus par ASV vakcīnu tiesas pieņemtajiem lēmumiem, kā viņi līdz tiem nonāca, un kā Latvijas speciālistiem izmantot šo pieredzi, lai pasargātu savas valsts iedzīvotājus no līdzīgām problēmām?
25. Kādi normatīvie akti regulē kārtību, iesaistītās institūcijas, mediķu profesionāļus citu valstu pieredzes apkopošanā, analīzē un atbilstošu izmaiņu veikšanu Latvijas normatīvajos aktos, pilnveidotu un uzlabotu medicīnas potenciālo un esošo profesionāļu apmācību un ikdienas ārstniecības manipulācijas un rīcības protokolus, lai izslēgtu šādu gadījumu atkārtošanos Latvijā?
26. Vai Jūs/Jūsu iestāde, uzskata, ka šī nolikuma 1 pielikuma pēdējais 3.15 punkts – citas nopietnas komplikācijas - izraisa pacienta nāvi vai apdraud pacienta dzīvību, vai nepieciešama pacienta hospitalizācija vai esošās hospitalizācijas pagarināšanu, vai izraisa paliekošu vai būtisku pacienta darbnespēju vai invaliditāti, vai izraisa teratogēnu efektu, pēc jebkuras vakcīnas, kas notikusi 60 dienu laikā sniedz ārstiem pilnīgu sapratni par to, kādas slimības un problēmas potenciāli var izraisīt vakcīna?
27. Ar grozījumiem Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumos Nr.1040 "Kārtība, kādā ārstniecības persona ziņo par vakcinācijas izraisītajām komplikācijām" tika izsvītrots 6. Punkts, kas paredzēja katru blakusparādību piefiksēt žurnālā. Kur var iepazīties ar šī žurnāla ierakstiem?
28. Patreiz pēcvakcinēšanās blakusparādības ir uzskaitītas - Ministru kabineta noteikumos Nr.1040, 1 pielikumā. Kāda ir normatīvā bāze jaunu blakusparādību iekļaušanai šajā sarakstā.
29. Vai pastāv normatīvie akti, kas regulē kārtību un medicīnas personāla atbildību un rīcību, lai izslēgtu iespēju, ka pacients ir hospitalizēts – šī nolikuma 1 pielikuma minētajos gadījumos?
30. Kādi normatīvie akti nosaka kārtību un procedūras lai izslēgtu, to ko dēvē par - Zīdaiņu pēkšņās nāves sindromu saistību ar Vakcināciju.
31. Vai un kā LV valsts rūpējas par cilvēkiem, kas ir cietuši Vakcinācijas rezultātā?
32. Kādi normatīvie akti nosaka kārtību izmeklējot blakusparādības?
33. Kādi normatīvie akti nosaka kārtību un rīcību, lai izslēgtu šādas blakusparādības, potenciāliem pacientiem, turpmāk?
34. Ja klients cieš no kāda ražotāja ražota produkta, ražotājs vai tirgotājs klientam kompensē ārstēšanos un pēcārstēšanās izmaksas. Kādi normatīvie akti regulē Vakcīnas ražotāja Farmācijas kompānijas, vakcīnas tirgotāja, vakcīnas piegādātāja un Vakcinēšanās pakalpojuma sniedzēja atbildību un kompensāciju par ārstēšanos un pēcārstēšanās izmaksu segšanu?

Jautājumu grupa par Vakcīnu sastāvu un to kontroli.
35. Cik vienību vīrusu/baktēriju/toksīnu un kāds apjoms šķidruma tiek špricēts:

Vakcīnas nosaukums Vīrusu/baktēriju/toksīnu Vienības Šķidruma apjoms
Vakcīna, ko saņem 0 – 12h p/dz
 B hepatīta
Vakcīna, ko saņem 2 – 5 dienas p/dz
 Tuberkuloze
Vakcīnas, ko saņem 2 mēnešus p/dz
 Kombinētā vakcīna – difterija, Stingruma krampji, garais klepus, poliomielits, B tipa Haemophilus influenzae infekcija, B hepatits
 Pneimokoku infekcija
Vakcīnas, ko saņem 4 mēnešus p/dz
 Kombinētā vakcīna – difterija, Stingruma krampji, garais klepus, poliomielits, B tipa Haemophilus influenzae infekcija, B hepatits
 Pneimokoku infekcija
Vakcīna, ko saņem 6 mēnešus p/dz
 Kombinētā vakcīna – difterija, Stingruma krampji, garais klepus, poliomielits, B tipa Haemophilus influenzae infekcija, B hepatits
Vakcīnās, ko saņem 12–15 mēnešos p/dz
 Kombinētā vakcīna – difterija, Stingruma krampji, garais klepus, poliomielits, B tipa Haemophilus influenzae infekcija, B hepatits
 Pneimokoku infekcijas;
 Kombinētā vakcīna – Masalas, Epidēmiskais parotīts, masaliņas;
 Vējbakas.
Vakcīnā, ko saņem 7 gados.
 Kombinētā vakcīna – masalas, epidēmiskais parotīts, masaliņas
Vakcīnas, ko saņem 12 gados.
 Tikai meitenēm. Cilvēka papilomas vīrusa injekcija.
 Masaliņas
Vakcīna, ko saņem 14 gados.
 Kombinētā vakcīna – Difterija, Stinguma krampji, poliomielīts.
 B Hepatīts.
Vakcīna, ko saņem ik pēc 10 gadiem.
 Kombinētā vakcīna – Difterija, stinguma krampji.

36. Kādas palīgvielas tiek izmantotas un kādās vidēs tika audzētas vakcīnās esošo vīrusu, baktēriju kultūras:

Vakcīnas nosaukums Palīgvielas Kādās vidēs tika audzētas
Hepatīts B
Tuberkuloze
Difterija
Stinguma krampji
Garais klepus
B tipa Haemophilus influenzae infekcija
Pneimokuku infekcija
Masalas
Epidēmiskais parotīts
Masaliņas
Vējbakas
Cilvēka papilomas vīrusa infekcija
Poliomielīts

37. Cik ilgi ilgst aizsardzība pēc vakcinēšanās?
Vakcīnas nosaukums Aizsardzības Ilgums
Hepatīts B
Tuberkuloze
Difterija
Stinguma krampji
Garais klepus
B tipa Haemophilus influenzae infekcija
Pneimokuku infekcija
Masalas
Epidēmiskais parotīts
Masaliņas
Vējbakas
Cilvēka papilomas vīrusa infekcija
Poliomielīts

38. Vīruss/baktērija ienāk, sāk vairoties un tad sāk parādīties simptomi. Piemēram pētījumos ar C hepatītu tika noskaidrots, ka atkarībā no cilvēka genoma, saslimstību izraisīja vīrusu skaits diapazonā no 1 – 37 vienībām. Vidēji bija nepieciešams 4 vienības. Lūdzu cik daudz vīrusu/baktēriju nepieciešams, lai izraisītu cilvēkā slimības pret ko vakcinē:
Vakcīnas nosaukums Vienības
Hepatīts B
Tuberkuloze
Difterija
Stinguma krampji
Garais klepus
B tipa Haemophilus influenzae infekcija
Pneimokuku infekcija
Masalas
Epidēmiskais parotīts
Masaliņas
Vējbakas
Cilvēka papilomas vīrusa infekcija
Poliomielīts

39. Kādi normatīvie akti regulē vakcīnu sastāvu?
40. Kādas iestādes veic vakcīnas sastāvu uzraudzību, analīzes un kvalitātes kontroli atbilstoši likumdošanai?
Lūk, kā tiomersāla kaitīgo ietekmi apraksta Boyd Haley, Ph.D. Professor and Chair, Department of Chemistry, University of Kentucky. Vadīja šo iestādi no 1996 – 2005 gadam. Tagad pievērsies tikai un vienīgi pētniecībai. Profesors lieto ASV izmantotu terminu HEME. Lielbritānijā izmanto HAEM, diemžēl Latviešu valodā neesmu atradis ekvivalentu. Visu interviju varēs lasīt MC mājaslapā, te ir tikai izvilkums.
 Heme veidojās no porfirīniem. Porfirīni veidojas mitohondrijos, no vielām, kas paliek pēc citronskābes cikla. Galvenokārt tie veidojas aknās un nierēs. Zināmā līmenī, daudzas šūnas var veidot porfirīnus. Tomēr pirmās divas ir galvenās vietas, kur heme veidojas. Porfirīna sintēzes procesa beigās, ja sintezēze noris normāli, galu galā iegūstam produktu ar nosaukumu hema. Heme ir ļoti, ļoti svarīga, it īpaši autisma praktiķiem; viņiem ir jāzina par to. Ja paskatās uz ar autismu sirgstošiem bērniem – lielākā daļa bērniem ir ļoti, ļoti gaiša sejas, norādot, ka viņiem ir nepietiekams hemas daudzums. Jo hema, kad tas saistās ar dzelzi, veido sarkano krāsu asinīs - vai hemoglobīnu. Tāpēc, bērni, kam ir nepietiekams hemas apjoms, nevarēs izmantot skābekli tik labi, kā bērni ar augstu hemoglobīna līmeni.
 Vēlētos arī norādīt, uz fermentu, kas palīdz mums detofiksēt mūsu ķermeni. Tos sauc par P450 enzīmiem. Šo P450 fermentu darbībai ir nepieciešams, lai hema būt aktīva. Citiem vārdiem sakot, lai atbrīvotos no citiem toksīniem, kas veidojās ķermenī, ir jābūt hēmai. Tātad, ja Hema ir nepietiekami, mums ir vairākas problēmas. Kad mums nav pietiekami heme asinīs, mums nav pietiekami daudz hēma, lai funkcionētu P450. Hemes trūkuma dēļ, samazinās skābekļa pārnešana ķermenī, un samazinās ķermeņa detoksifikācija no toksīniem.
 Tāpat heme tiek izmantota elektronu transporta sistēmā no mitohondrijiem. Tā ir sistēma kas veido Adenosine triphosphate (ATP), kas ļauj mums darīt daudzas lietas, un viena no šīm lietām ir aktīvi detoksificēt ķermeni vai ražot glutations un piedalīties milzīgā skaitā bioķīmisko procesu. Tātad, ja Jums ir samazināts hemas daudzums vai, ja jūs iznīcināt Porfirīna sintēzes ceļu, iegūstam vairākus iedarbības efektus uz ķermeni. Tām visās kopā varētu būt postošas sekas uz cilvēka veselību.
Porfirīni pamatā tiek izmantoti, kad tie saplūst hemes molekulā. Kad tiek nomākta porfirīna profils vai nomākta porfirīna sintēze, tai pat laikā, tiek nomākta hemes veidošanās, jo tie ir viens un tas pats.
 Ar autismu slimiem bērniem porfirīna profils uzrādīja saindēšanos ar dzīvsudrabu.
Bērnu bālums nav saistīts ar dzelzs trūkumu asinīs – Dzelzs savienojas ar heme. Porfirīna sintēze beidzas ar heme izveidošanu.
 Kad heme savienojas ar dzelzi, tas tiek izmantots hemoglobīnā, lai pārvietotu skābekli. Skābekļa molekula savienojas ar dzelzi, kas ir jau iepriekš savienojusies ar heme molekulu. Ja nav heme, nebūs dzelzs. Tas ir dzelzs vienkārši nebūs ķermenī.
 Alcheimera slimniekiem, hemas trūkums veido – beta-amiloīda plāksnes. Hemei savienojoties ar beta-amiloīda molekulu, tā paliek šķīstoša un tā izvadās no organisma. Ja nepietiek hemes, organisms nevar attīrīt sevi no šīm beta-amiloīda molekulām un tās uzkrājas.
 Dzīvsudrabs nomāc fermentus no sēra grupas.
 Vakcīnas sastāvā ir 125 000 nanomolu līmenis. 1 nanomolu līmenis zīdainī apstādinās makrofāgos fagacitozi. Tas ir makrofāgi pārstās ēst vīrusus un baktērijas, kas ir asinīs un kam tur nevajg būt. Tiomersāls apspiež imūnsistēmu.
 Tiomersāls apspiež dendrītisko šūnu attīstību, kas ir ļoti svarīga smadzeņu un imūnsistēmas attīstībai.
 Bērns ar svina toksicitāti būs daudz jūtīgāks pret dzīvsudraba toksicitāti.
 Cilvēki, kas lieto antibiotikas, sliktāk izvada dzīvsudrabu.
 Piena lietošana palielina dzīvsudraba uzskrāšanos ķermenī.
 Dzīvsudrabs neietekmē visus bērnus vienādi, jo katram bērnam ir unikāla īpašība izvadīt to ārā. No labāk uz sliktāk, kur testos ar autismu slimiem bērniem uzrādās, ka tie izvada ļoti slikti.
 Ēst zivi, kas ir bagāta ar dzīvsudrabu – nav indīgi, jo dzīvsudrabs zivs ķermenī jau ir savienojies un kļuvis neaktīvs, tas tiks izvadīts ārā. Dzīvsudrabs ir aktīvs tikai tad, ja tas nav savienojies. Okeāna ūdens ir bagāts ar selēnu, kas savienojoties ar dzīvsudrabu to neitralizē un tiek izvadīts ārā no organisma, gandrīz tai pašā dienā. Līdz ar to, kad cilvēks ēd zivi, tas neēd dzīvsudrabu, bet dzīvsudrabu, kas ir savienojies ar selēnu vai molekulu zivs ķermenī, kas padara to neaktīvu.
 Apgalvojums, ka Tiomersāls ir mazāk toksisk, kā dzīvsudrabs ir tik pat muļķīgs, kā apgalvojums – etilspirts ir mazāk toksisks par metilspirtu. Tie abi ir toksiski, nodara smagu kaitējumu cilvēka ķermenim/veselībai, tikai katrs savādākā veidā.
 Zīdaiņiem, kam ir samazināta žults veidošanās, tiomersāls (dzīvsudrabs) izvadās sliktāk ārā, līdz ar to, tas uzkrājas ķermenī un kaitē veselībai.
 Eksperimentos ir pierādīts, ka Tiomersāla toksiskā ietekme ir stiprāka puišiem, jo puišu testoterons sinerģētiski pastiprina tiomersāla toksicitāti uz neironiem. Eksperimentos ar sieviešu hormonu – estradiolu, šāda efekta nebija. Pat aizsargāja neironus.
 Dzīvsudrabs ir 22000 reizes vairāk bērna sirdī, kas nomira no idiopātiskas dilatācijas kardiomiopātijas, nekā vajadzētu būt.
 Daudziem cilvēkiem ir samazināts selēna daudzums, jo tas izmantojas savienojoties ar dzīvsudrabu. Un, lai arī selēns ir organismā, ja tas ir savienojies ar dzīvsudrabu, tas vairs nav bioloģiski aktīvs.

41. Lūdzu līdzīgi uzskaitiet, kādas sekas izraisa mazu bērnu organismā, tikai 2 no visa lielā daudzuma, sekojošo vielu:
Alumīnijs
Formaldehīns

42. 20 gadsimta sākumā, tika konstatēts, ka vakcīna ir mazefektīva, jo lielākajam daudzumam vakcinēto, tā neizraisīja nekādu reakciju. Šī iemesla dēļ, nejaušības dēļ, tika atklāts, ka alumīnija cisternās uzglabātais vakcīnas šķidrums pacientos izraisīja labāku reakciju, kopš tā laika (1920 gada) vakcīnās tiek pievienots alumīnijs, tādā vai citādā formulā. Lūdzu paskaidrojiet, kā Alumīnijs ietekmē imūnsistēmu, ka tā reaģē daudz aktīvāk?

Jautājumu grupa, lai noskaidrotu zināšanas un sapratnes par Antivakcinatoru kustību, tās dalībniekiem un argumentiem.
43. Antivakcinācijas kustības vēsture – lūdzu miniet vismaz 1 notikumu, iesaistītās personas, argumentus, pierādījumus un kas tika panākts.
44. Patreizējā Anti vakcinēšanas kustība, no kā tā sastāv, lūdzu miniet vismaz 3 antivakcinācijas kustības pārstāvjus.
45. Lūdzu izsakiet savu viedokli un sapratni par Wakefielda kunga pētījumu, to publicēšanu Lancet žurnālā un atsaukšanu.
46. Antivakcinēšanas kustības argumenti un šo argumentu pamatojums, lūdzu miniet vismaz 3 antivakcinācijas kustības argumentus un to pamatojumu.
47. Kādi ir izplatītākie mīti par Vakcināciju Latvijā ar kuriem ir jāsastopas Latvijas medicīnas personālam un iestādēm.
48. Anti vakcinēšanas kustības dalībnieki uzskata, ka vakcinācija izsauc Alerģiju. Vai tas tā ir?
49. Papildus jautājumi šai sakarā - A)Kas kopīgs Anafilaksei ar Alerģiju? Jautājums ir tādā ziņā - vai tas ir viens un tas pats vai dažādas lietas. Ja nav viens un tas pats, tad kāda ir starpība?
50. Kas/kāda ir Alerģijas patoģenēze?
51. Vakcinācija izsauc autoimūnas slimības. Tā ir vai nav?
52. Vakcinētie bērni un nevis nevakcinētie bērni - izplata slimības. Tā ir vai nav?
53. Vakcīnās esošais vīrus var un mutē. Tā, kā vīruss ir iekļuvis asinsritē apejot galvenos organisma aizsardzības mehānismus, organisms ir nepasargāts no mutētā vīrusa ietekmes.
54. Vīruss no Vakcīnas kolonizē orgānus izraisot citas slimības un komplikācijas? Jā, nē?
55. Vakcinācija izsauc autismu. Kādi ir pretvakcinācijas kustības pierādījumi, lūdzu miniet vismaz 3? Jūsu komentārs.
56. Vakcinācija nogalina nevakcinētos bērnus. Jūsu komentārs.
57. Naturālā imunitāte ir labāka nekā vakcinācijas ceļā iegūta. Jūsu komentārs.
58. Vakcīnas pārslogo bērna imunitāti? Jūsu komentārs.
59. Vakcīnās ir indīgu vielu kokteilis - toksīni. To sinerģētiskā reakcija netiek pētīta ne īstermiņa ne ilgtermiņu pētījumos. Jūsu komentārs.
60. Vakcīnu sastāvā ir vakcīnu ražošanas procesa piesārņojums, kas paliek no ražošanas procesa, par ko neviens nenes atbildību. Piemēram SV40 vīruss, kas izraisa vēzi, poliomielīta vakcīnā, kas plaši tika izmantota PSRS teritorijā, arī Latvijā. Vēža biopsijas uzrāda, ka līdz pat 65% biopsijas paraugu satur šo vīrusu. Jūsu komentārs.
61. SV40 nozīmē – kad sāka ražot šo vakcīnu, uz to laiku nebija tehnoloģisku iespēju pārbaudīt vakcīnu sastāva pisārņojumus, no ražošanas procesa. Vakcīnas baktērijas kultūra tika audzēta mērkaķu nierēs. Kad pēc ilga laika tehniskā iespēja radās, zinātnieki atklāja vakcīnā vīrusus. Ērtības labad tiem piešķīra kodu SV1, SV2, SV3. SV – nozīmēja Simian vacuolating virus. Zinātnieki skaitīja, līdz nonāca līdz SV40, kas izrādījās – vēzi izraisošs vīrus. SV40 nebija pēdējais. Lūdzu miniet vismaz 5 no visiem vīrusiem, kas tika atklāti un to ietekmi uz cilvēka veselību.
3. saites, lai iegūtu vairāk informācijas par SV40 vīrusu.
http://jvi.asm.org/content/77/9/5039.full
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC452549/
http://www.sv40foundation.org/index.html
62. Atbilstoši Veslības Ministrijas nopublicētai informācijai – onkoloģiskā saslimšana ir otrs izplatītakais nāves cēlonis Latvijā. Kas tika izdarīts, lai izpētītu vakcīnās esošā vīrusa ietekmi uz šīm onkoloģiskajām saslimšanām?
63. Vakcīnu sastāvā ir ģenētiskā informācija no insektiem un dzīvniekiem, kas ietekmē cilvēka ģenētisko informāciju un veselību. Jūsu komentārs.
64. Vakcīnu sastāvā ir proteīni, kam tur nevajag būt un kas ietekmē cilvēka veselību. Jūsu komentārs.
65. Timerosāls vakcīnās un tā kaitīgā ietekme uz smadzeņu attīstību šķērsojot asinsrites - smadzeņu barjeru. Jūsu komentārs.
66. Vakcīnās ir paliekas no abortētiem bērniem. Jūsu komentārs.
67. Vakcīnu pētījumos Placebo vietā izmanto citu vakcīnu, līdz ar to - tas nav īsts drošības pētījums un drošības rezultāti nav objektīvi. Jūsu komentārs.
68. Vakcinēšana posmā līdz 2 gadiem ir bezjēdzīga - jaundzimušā imunitāte nereaģē. Jūsu komentārs.
69. Alumīnijs, kas ir neirotoksīns, tieši tāpēc tiek pievienots, jo tas mākslīgi stimulē reakciju. Tomēr alumīnija toksicitāte un tā sinerģētiskā reakcija ar citām ķīmiskām vielā vakcīnu sastāvā ir tik liela, ka ietekmē Katru jaundzimušo, bērnu, jaunieti un pieaugušo. Jūsu komentārs.
70. Indivīda vakcinācijas efektivitātes testēšanas trūkums pirms un pēc vakcinēšanās. Jūsu komentārs.
71. Lūdzu aprakstiet Antivakcinēšanas kustības informatīvo lauku – kas to veido, par ko tiek runāts, kādas problēmas tiek aplūkotas un analizētas?
72. Latvijas Slimību un profilakses Centrs mājas lapā informācija vecākiem par vakcināciju, papildinformāciju iesaka meklēt CDC (Centers for diseas control prevention) mājaslapā. Viens no pretargumentiem pret vakcināciju ir tas, ka CDC ir privāta struktūra, kuras galvenais uzdevums ir gūt peļņu un nevis apkarot slimības - nebūs peļņas, nebūs darba. Arguments pret ir tas, ka akcionāru sapulce domā, kā palielināt peļņu, un tāpēc ievieš jaunas vakcīnas, atņem vecākiem konstitucionālās tiesības un falsificē pētījumus. Pagājušajā gadā CDC centra darbinieks atmaskoja situāciju, kad viņa tiešā priekšniece lika izmest no pētījuma afroamerikāņu dalībniekus, jo pētījumā noskaidroja, ka tiem risks saslimt ar autismu ir 370% lielāks. Izņemot ārā afroamerikāņu datus no šī pētījuma, izrādījās, ka viss ir ok. Priekšniece pēc tam pārceļoja strādāt uz Merk vakcīnu divīziju. Tas ir tikai viens gadījums, to ir daudz. Jautājums - vai cilvēkiem ASV, Latvijā un citur vajag akli paļauties uz informāciju, ko sniedz iestāde, kas ir neskaitāmas reizes pieķerta melos? Jūsu komentārs.

Jautājumu grupa par Jūsu mājaslapu satura veidošanu (ja šāda informācija ir publicēta).
73. Kas sastādīja Jūsu mājas lapas informāciju par vakcinācijām?
74. Pamatojoties uz kādiem likumiem, normatīvajiem vai tiesību aktiem notika informācijas apkopošana, atlase un izvēlēti temati?
75. Kas konsultēja, Jūsu iestādi, šīs informācijas sastādīšanā?
76. Kāda ir kārtība informācijas labošanai un papildināšanai, ja Jūsu mājas lapā informācija ir nepilnīga, aplama, neloģiska vai selektīvi izvēlēta, kas noved mājas lapas apmeklētāju pie vienīgi pareizā secinājuma – Vakcinācija ir veselības panaceja?
77. Vecākiem tiek apgalvots, ka katru gadu no infekcijas slimībām tiek pasargāts 2.5 miljonu bērnu dzīvības. Uz kādu pētījumu vai statististikas metedoloģijas pamata ir izteikts šis apgalvojums?

2015. gada sākumā, Kanādas SPKC iestādes pakļautībā esoša iestāde veica pētījumu, kas noskaidroja, ka tie cilvēki, kas katru gadu tika vakcinēti pret Gripas vīrusu ar gripu slimo biežāk. Pētījums tika veikts, rezultāti tika nosūtīti, Kanādas SPKC, tomēr tā aicināja cilvēkus vakcinēties tālāk un katru gadu. Uz jautājumu – kāpēc tā notiek tika sniegta atbilde – pētījuma rezultāti ir jauni, un likumdošanas un normatīvo aktu līmenī, tie vēl nav ieviesti.

78. Kādi normatīvie akti regulē Citu Valsts pieredzes novērošanu un jaunāko atziņu istrādi Latvijas normatīvajos aktos?
79. Kādi normatīvie akti regulē sadarbību ar citām Valsts iestādēm?
80. Kādi Normatīvie akti regulē kārtību, iesaistītās institūcijas, amatvienības, kas šo informāciju apkopo un nogādā ģimenes ārstiem un plaša loka speciālistiem – mediķu/vakcinatoru apmācības procesa papildināšanai un pilnveidošanai, kas administrē vakcināciju, kontrolē vakcinācijas/imunizācijas kvalitāti, izmeklē blakusparādības un pieņem kopīgos ar vakcināciju saistītos lēmumus, piemēram – imunizācijas padomē, veselības ministrijā utt
81. Vai ir kāds normatīvais akts, kas nosaka un regulē kārtību kādā tiek sekots līdzi pētījumiem par vakcinēšanos, vakcīnās esošo palīgvielu ietekmi uz cilvēka ķermeni, šīs informācijas apkopošanu, tulkošanu un nosaka informācijas nogādes mehānismus – ģimenes ārstiem un plaša loka speciālistiem – mediķu/vakcinatoru apmācības procesa papildināšanai un pilnveidošanai, kas administrē vakcināciju, kontrolē vakcinācijas/imunizācijas kvalitāti, izmeklē blakusparādības un pieņem kopīgos ar vakcināciju saistītos lēmumus, piemēram – imunizācijas padomē, veselības ministrijā utt
82. Vai ir kāds normatīvais akts, kas nosaka un regulē kārtību kādā tiek sekots līdzi Antivakcinatoru kustības argumentiem un pieminētajiem pētījumiem, šīs informācijas apkopošanu, tulkošanu un nosaka informāijas nogādes mehānismus – ģimenes ārstiem un plaša loka speciālistiem – mediķu/vakcinatoru apmācības procesa papildināšanai un pilnveidošanai, kas administrē vakcināciju, kontrolē vakcinācijas/imunizācijas kvalitāti, izmeklē blakusparādības un pieņem kopīgos ar vakcināciju saistītos lēmumus, piemēram – imunizācijas padomē, veselības ministrijā utt

2009 gada Swine flu laikā tika vakcinēti daudz un dažādās valstīs. Pēc vakcinācijas kampaņas atklājās, ka daudzi iedzīvotāji saslima ar narkolepsiju. Šogad tika nopublicēts pētījums, kurā tika noskaidrots, ka vakcīnas sastāvā bija proteīns, kas ir līdzīgs cilvēkā esošajam proteīnam, kas regulē miega ciklu. Vakcinējoties šis proteīns nokļuva organismā kopā ar vakcīnu un organisms to uztvēra, kā ienaidnieku, līdz ar to daļai iedzīvotāju imūnsistēma uzbruka šim proteīnam, kā rezultātā iestājās autominūna saslimšana – narkolepsija.

83. Kādi normatīvi akti regulē un nosaka kārtību sekojot līdzi šādām situācijām;
84. Kādi normatīvie akti regulē kārtību, iesaistītās institūcijas, amatpersonas un nosaka darbības, lai noteiktu vai Latvijā nav notikušas līdzīgas situācijas;
85. Kādi normatīvie akti regulē kārtību, kādā Latvijas valsts iestādes izsaka viedokli par citu valstu iestāžu nolaidīgu vai noziedzīgu rīcību?
86. Vai Jūsu iestāde reaģētu un kā reaģētu ja kādas Valsts pakļautībā esoša iestāde no pētījuma apzināti izņemtu datus, ka parāda konkrētas vakcīnas kaitīgo ietekmi uz vakcinējamo iedzīvotāju grupu? Jo, pamatojoties uz šīs iestādes apgalvojumiem Latvijas iedzīvotājiem apgalvo par vakcinācijas nekaitīgumu un iesaka meklēt informāciju pie tiem.

2011. Gadā, atgriežoties no starptautiskās konferences par Eiropas Savienības valstu pieredzi infekcijas slimību profilaksē, LIC vadītāja Baiba Rozentāle, paziņoja, ka Latvijā ir – viens no efektīvākajiem imunizācijas kalendāriem Latvijā.
Šai sakarā daži jautājumi:
87. Kādas iestādes veic pētījumus Latvijā par vakcinācijas efektivitāti?
88. Kā tieši un pēc kādiem kritērijiem tiek vērtēta imunizācijas efektivitāte?
89. Kur un kā var iepazīties ar šiem pētījumiem?
90. Kādi normatīvie akti reglamentē šo darbību?
91. Kādi normatīvie akti nosaka Vakcinatoru zināšanas līmeni, tematiku, dažādību, problemātiku un to risināšanu?
92. 2015 gadā Vakcinācijas kalendārā tika iekļauta vakcīna pret Rotavīrusu. Atbilstoši likumdošanai, par nepieciešamību veikt izmaiņas vakcinācijas kalndārā spriež un pieņem lēmumu – Imunizācijas Valsts Padome. Tomēr ne vienā no publiski pieejamajiem Padomes sēžu protokoliem šāda apspriede nav bijusi, pretstatā Imunizācijas Valsts Padomes, 36 darba sēdes protokolam, kas norisinājās 2010 gada 24 februārī, kad tika pieņemts lēmums par – par vakcināciju pret pneimokoku infekciju. Kādi normatīvie akti nosaka kārtību, procedūras un iesaistītās institūcijas/personālijas, kādā tiek ieviestas jaunas vakcīnas vai nosaka izmaiņas esošā kalendāra ietvarā?
93. Vai ir notikušas izmaiņas šajā kārtībā, ja Imunizācijas Valsts Padome šo jautājumu nav izskatījusi, bet vakcīna ir iekļauta kalendārā?
94. Kādi normatīvie akti nosaka – vakcīnas ražotāju atbildību par savu produkciju un tās sekām Latvijas pacientos?
95. Kādas slimības ir izzudušas pateicoties vakcinācijai?
96. Kādos normatīvos aktos ir noteikta kārtība par veicamo vakcinēšanas uzskaiti?
97. Lūdzu sniegt informāciju par to kādas vakcīnas tika ieviestas vakcīnas kalendārā un kurā gadā?
98. Kuras vakcīnas tika izņemtas no Vakcīnu kalendāra, kurā gadā un kādi bija atsaukšanas iemesli?
99. Vai Latvijā ir bijuši gadījumi, kad nekvalitatīvas vakcīnas dēļ tika apturēta vakcinēšana?
100. Vai Jūs uzskatāt, ka visas vakcīnas iedarbojas ar vienādu efektu uz visiem bērniem?
101. Kura amatpersona Latvijā seko līdzi vīrusu, baktēriju un sēnīšu izplatībai un to mutācijai Latvijā?

Paldies

761 Cilvēku lasījuši šo rakstu
Mareks Kalniņš
Pieslēdzieties, lai rakstītu komentārus
Top